Camper-plaats Fuussekaul bij de camping

Gepubliceerd op 8 november 2018 om 19:54

Vanmorgen waren we pas om 8 uur wakker  zonnetje begon langzaam door te komen

WE hadden al vroeg besloten  dat we nog een overnachting in Luxemburg. nemen..anders word het zo haasten.

Half 10 vertrokken we van de plek van Attila de Hun.

We kwamen  langs een groot monument ter herdenking  van de eerste wereld oorlog ,

Dit weekend word gevierd dat het land 100 jaar geleden bevrijd is geworden  (11 nov.)

En daar zijn ze weer leuke koeien , apart ras...en dan krijgen de kalveren het op hun heupen en beginnen te rennen

En aangezien we toch tijd zat hebben  gaan we eens een kijkje nemen bij de Citadel  de Montmèdy

Het ligt vlak aan de grens met België ,en elke keer als we het zagen liggen was het ....volgende keer eens een kijkje nemen.

En na jaren gingen we toch maar eens naar boven.

Het dorpje ligt boven op de heuvel met de stadswallen  die te bezoeken zijn ...de wallen en museum tegen betaling

kerk en het stadje gratis te bezoeken, we zijn ver buiten het seizoen en is dit gesloten .

Er werd boven gewerkt en de parkeerplaats was afgesloten, we waren langs de camping gereden weliswaar gesloten maar de poort was open.

Dus camper op de camping geparkeerd en wij liepen het laatste stukje naar boven ,mooi uitzicht over het  stadje beneden en omgeving

Het is een Middeleeuws  militaristisch bolwerk  gebouwd in 1545 en in de 17e eeuw aangepast door Vauban  en daarna door Séré de Rivières die in de citadel militaire kazematten inrichtte.

Hieronder de ingang met de mooie oude valbruggen.

De  Citadel is nog niet zo lang geleden gerestaureerd ,in de Pruisische oorlog is veel vernietigd   1870 /1871 en nu word er langzaam gerestaureerd

Je kan je toch niet voorstellen dat het er zo bij staat vanaf 1871

Het dorp is bewoond er zijn wat opgeknapte woningen, in de kazematten werken kunstenaars  we zagen nu niets zal wel vnl in het zomerseizoen zijn er is een VVV kantoor en een restaurant

Als er ooit geld voor is zal het wel ooit worden gerestaureerd het staat er al een paar eeuwen zo bij...onwerkelijk hè

Het was indrukwekkend om het te bekijken, we gaan terug naar de camper op de camping en gaan een hapje eten

Hieronder nog foto vanaf het fort..in de verte koolzaadveld

We rijden daarna door een stuk België en dan door naar Luxemburg , We kwamen bij een bos en de zon scheen zo mooi op de bladeren even gestopt en gewandeld

Zo is de herfst mooi met de kleuren en wat zon

Nog een klein stukje  rijden en we komen  in Heiderscheid bij camping de Fuusekaul aan de ene kant de camping andere kant camperplaats

Iedere plaats heeft stroom en water een stukje gras  en  je staat verhard voor € 10

We gaan nog een stukje lopen met Floor ,gaat goed een stuk bos waar je fijn kan wandelen...ik zie meer bloemen als paddenstoelen en ja de windmolens ook dat is Luxemburg overal boven op de heuvels die windmolenparken

Raar soort spar of den staat er achter ons

Toch nog een paddenstoel allemaal omgevallen...maar toch mooi op het mos

Veel foto`s ...maar zo`n beetje het laatste .....met laatste stop morgen zijn we thuis